Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday, May 14, 2010

Finally !!

15.5.2010.
Satu tarikh keramat yang telah mengubah persepsiku. Genap seminggu aku dirumah dan berbagai perkara telah berlaku. Dah lama aku tak berblogging (wujud ke ayat nie ?). Aku tengok cuti seminggu nie ramai member2 aku dah start berbisnes. Bisnes ape ? sume online~ nothing imppossible. Facebook dan Blog digunakan untuk mempromosikan bisnes masing2. Cash for dummies , XXX , &#%! dan berbagai lagi bisnes yang kejadah menjadi pelantar untuk mereka2 yang berotak bisnes.Kadang2 aku suka tengok berjuta2 lemon notification kt facebook aku. Nak kata artis popular bukann. Tapi sume tue disebabkan mereka yang telah mengetagged nama aku tanpa kebenaran. Paling malas nak buang dalam inbox email. Sampai 2000 unread message aku telah buat dek saje. Orang cakap kalau lebih 10,000 message dalam inbox nanti die auto delete. Takpelahh. So dalam seminggu nie aku telah berjaya menghabeskan lebih kurang rm 1500. Membeli sambil membazir .Punyelah susah kan nak dapat duit banyak tue seminggu dah abess! Pencapaian aku yang terbaik setakat nie ialah berjaya menmbah kalori sebanyak 3 kg. Makan? dah banyak benda masuk dalam tembolok aku nie. Tapi aku teringin nak makan durian sekarang nie. Selalunya dalam pertengahan tahun nie kampung aku memang musin durian, so memang wajib balik kampung. Terasa nak makan nasi goreng kampung nenekku pula dengan pengat pisang ciptaan beliau yang lain dari yang lain tue..aaahh! nafsu2. Ituelah kebaikan cuti sem nie. kalau nak gemuk, boleh datang sini dan sape yang dah gemuk boleh tambah kolestrol lagi. Erm satu lagi hobi aku time cuti2 camnie ialah melayan semua cerita2 yang ader dalam hardisk aku tue. Buat masa nie, aku tengah layan cerita chuck season three. Memang terbaek cite nie! hero lawak , heroin cantik , banyak action, spy..manelah pengarah dye dapat ilham nak mengarah tue. Kalau aku memang tak terfikir idea nak wt filem camtue. Teringat kata2 lecturerku sambil terflash muka beliau yang amat jenaka , "perjalanan kita masih jauh" ...memang patut aku banyak meni,ba ilmu dimasa cuti ini...Erk..insyaallah start hari nie aku akan mengupdate bloggku ini dari semasa ke semasa. Chiow!

No comments:

Karyawan2 berwawasan